Köp och Leveransvillkor

Då du besöker någon av våra shoppar som drivs av oss (sportmerch.se/ Hobby Reklam AB) 5561-728 063 gäller följande leveransvillkor:

Frakt och leveranstid

Leveranstiden är 3-5 arbetsdagar med Postnord men vi strävar alltid efter att leverera på snabbast utsatt tid. Fraktkostnad är 69 kr. Vid order med sammanlagt ordervärde från 800 kr är det fraktfritt. De priser som finns angivna är de som gäller tills vidare. Vi förbehåller oss dock rätten att korrigera prissättning utan föregående avisering.

 
Vi levererar inte utanför Sverige.

Priser

Priserna på vår hemsida anges inklusive moms 25%.

Betalning

Vi erbjuder säkra betalningar i samarbete med Klarna Bank AB , Sveavägen 46, 111 34 Stockholm. Betalningen görs direkt till Klarna och butiken som står nämnd är sportmerch.se / Hobby Reklam AB.

Genom Klarna kan du välja bland flera olika betalningsalternativ:

Faktura – betalningsvillkor 14 dagar. Gäller från att varorna skickas.

Betala direkt – Autogirofunktion som bygger på att debiteringen sker på ditt konto först när varorna skickats. Säker identifiering med bankID.

Banköverföring – Ditt konto debiteras direkt efter att du lagt ordern.

Kortbetalning: Betala med bank eller kreditkort. Visa eller Mastercard är accepterade kort.

Klarna Konto – Delbetalning med 6, 12, 24 och 36 månader och flexibla betalningar.

 

Klarnas villkor för samtliga betalningsalternativ hittar du här.

Du kan läsa mer om hur de behandlar dina uppgifter under deras dataskyddsinformation.

Behöver du komma i kontakt med Klarna?

Du når deras kundsupport här

Orderbekräftelse

Så fort du lagt din order hos oss ska du få en orderbekräftelse skickat till omgående. Den skickas till den e-post du använt dig av då du lagt din order. Kontrollera denna och kontakta oss direkt om du märker att något inte stämmer. Vi ansvarar inte för felangivna uppgifter såsom adress, mejladress eller telefonnummer.

När ordern är framtagen för leverans har vi svårt att göra några förändringar i den.

 Ej uthämtat paket

Om du som kund inte hämtar ut ditt paket och det går tillbaka till oss i retur debiterar vi dig 200 kr – alternativt orderns totala värde om detta underskrider 200 kr- i hanteringskostnader. Ett ej uthämtat paket är inte heller ett giltigt utnyttjande av ångerrätten.

Dröjsmål av leverans

Vi arbetar alltid för att leverera på utlovad tid. Om leveransen skulle dröja utan att vi kontaktat dig så hör gärna av dig till oss hjälper vi dig att ta reda på varför det blivit dröjsmål.

Vi reserverar oss för slutförsäljning, prisfel och fördröjd leverans från våra leverantörer som kan påverka tiden för leverans till dig som slutkund.

Har du några frågor? Kontakta oss på sportmerch@tshirt.se

Ångerrätt

Ensligt Distans- och hemförsäljningslagen har du som kund 14 dagars ångerrätt. Denna börjar gälla den dag du tagit emot varan.  Om du önskar utnyttja din ångerrätt så är det viktigt att du kontaktar vår kundsupport på sportmerch@tshirt.se och uttrycker att du önskar utnyttja denna.

Undantag då inte ångerrätt gäller

Detta undantag gäller då du beställer underkläder, simkläder eller varor som har tydlig personlig prägel. Med detta menas exempelvis varor beställda med eget namn, nummer eller initialer. Vid dessa fall har du ingen ångerrätt.

När du utnyttjat din ångerrätt
Du är skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du mottog den. Du får inte använda den, men naturligtvis undersöka den. Om varan skadas på grund av att du som kund är vårdslös förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande varans värdeminskning jämfört med varans ursprungsvärde. Varan ska skickas tillbaka till oss i samma skick som du mottog den.

Returer och byte av vara

Returer ska ske till oss innan ångerrätten (ångerfristen) löper ut. Det vill säga inom 14 dagar räknat från den dag efter att du mottagit varan.

Vid byte  skickar vi i första hand ut en ny vara förutsatt att den finns i lager. Du kan endast byta till annan storlek eller färg av samma produkt. Annars återbetalar vi motsvarande belopp.

Har du valt att betala med Klarna faktura?

Då är det viktigt att du pausar din faktura genom att rapportera en retur i Klarna. Hur du pausar din faktura hittar du information om här.

Returer sker på din egen bekostnad utom då det är en godkänd reklamation. Returer ska skickas som brev eller paket, inte mot postförskott. När du utnyttjat din ångerrätt ska du sända eller lämna tillbaka varan till oss i samma skick som du mottog den. Förpacka de varor du vill returnera i väl försluten förpackning som håller för leverans. Du som kund ansvarar för att paketet förpackas väl och levereras till oss i oförändrat skick från att du mottog det.

Hur gör du en retur?
  1. Efter att du kontakta vår kundsupport att du önskar utnyttja din ångerrätt laddar du ner returblanketten. Fyll i denna enligt instruktionerna som står på. Här fyller du också i orsak till retur. Du laddar ner returblanketten under villkor på samtliga shoppar.
  2. Returnera varan/varorna tillsammans med ifylld returblankett.
  3. Vid retur återbetalar dig vid normalt inom 1-3 arbetsdagar eller senast inom 14 dagar från då vi mottog returen. Vi storleksbyte skickar vi i första hand ut en ny vara förutsatt att den finns i lager. Annars återbetalar vi motsvarande belopp.

Reklamation

Fel på vara: Upptäcker du något fel på din beställning är det viktigt att du kontaktar oss omgående så att vi får möjlighet att åtgärda felet. Detta gör du på sportmerch@tshirt.se. Bifoga foton på felet, beskrivning av vilket fel som uppstått, ordernummer och namn på ordermottagaren.

Transportskador: Vid synliga transportskador ska dessa noteras direkt vid mottagandet. Fotografera skadorna på emballaget innan du öppnar för att kontrollera innehållet. Vid eventuella skador på innehållet fotar du även dessa. Kontakta oss på  sportmerch@tshirt.se. Bifoga foton på felet, beskrivning av skadan, ordernummer och namn på ordermottagaren.

Vid godkänd reklamation: Skickar vi en förbetald returetikett och returblankett du fyller i.  I första hand byter vi ut varan eller ger ett prisavdrag. Då vi inte håller vår leveranstid och felet inte beror på dig har du rätt att häva köpet. Då du väljer att häva köpet återbetalar vi hela beloppet, inklusive frakter, skatter och avgifter. Hävning av köp har först möjlighet att genomföras då vi i första hand fått möjlighet att avhjälpa felet på annat sätt.

Du som kund har reklamationsrätt i 3 år. Skadan ska då vara ursprunglig och ej bero på exempelvis onödigt slitage eller vårdslös hantering av produkterna.

Återbetalningsskyldighet

Vi ska, om du utnyttjat din ångerrätt, betala tillbaka vad du har betalat för varan snarast eller senast inom 14 vardagar från den dag då vi tog emot den returnerade varan. Du får själv betala returkostnaden då du sänder tillbaka varan.

Vid retur av en fullständig order återbetalar vi hela beloppet för varorna exklusive frakten.

Force Majeure

Vid händelser som står utom vår kontroll och som ej kunnat förutses – såsom krig, pandemi naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighetsbeslut, uteblivna leveranser från underleverantörer och likvärdiga händelser befrias vi från våra förpliktelser att fullgöra ingångna avtal i enlighet med detta.

Tvist

Vid eventuella klagomål ber vi dig att i första hand kontakta oss på så att vi har en möjlighet att åtgärda felet. Om du ej är nöjd med vår hantering av ärendet och mot förmodan en tvist skulle uppstå är du välkommen att kontakta ARN: http://ec.europa.eu/odr